Pappa och jag i trafiken

Pappa och jag tog en sväng in till Vimmerby idag också för att köra lite. Kände mig osäker i villaområdena på lektionen i torsdags så jag ville köra en stund där för att bli mer säker. Kändes mycket bättre idag och tyckte att det flöt på bra! Så nu hoppas jag att jag kan köra lika bra på lektionen på måndag. Täta körlektioner nu. Men hade jag backat tillbaka tiden ett par månader så hade jag inte valt att köra med Mats i H-fred. Han känns inte så seriös och man får dra ur han allt. Han är jättesnäll och kan sin sak men han känns inte så engagerad som jag vill. Så jag tror att trafikskolan i Vimmerby är ett bättre alternativ. Båda mina bröder har ju kört där och dom är nöjda och klarat kortet på första försöket. Slutsats: Kör på V-by trafikskola istället för H-fred.

Annars har dagen ägnats åt mycket läxor och teori. Gjort tre slutprov och klarat alla så kanske att jag börjar få kläm på den delen också. Kom på en bra tolkning på allegorin "Djurfarmen" också. Min tolkning ska handla om förtrycket mot invandrarna, ur de utsattas synvinkel. Den döda vinkeln kankse man kan säga ocskå eftersom att inte så många tänker på hur dom faktiskt kan ha det...

Oj nu måste jag använda dammtrasa och dammsugare på rummet ett tag. Film sen ikväll? får se om jag orkar.
Bless

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback