Framtidsutsikter

Sitter en hel lördag utan att egentligen göra nånting. Det fast jag vet att bakom mig på sängen ligger en Stor, med stort S, hög med läxor som väntar på mig. Men jag har verkligen ingen lust alls till något av vad skola heter. Snälla ta mig därifrån! 

Nej istället sitter jag och funderar på vad jag ska ta mig till efter gymnasiet. De enda tankarna som finns i mitt huvud är Fjellheim Bibelskole i Nordnorge. Känns som att det inte finns så många andra alternativ och just nu är det dit jag vill och ingen annan stans. Har spawnat deras hemsida ganska länge nu och ju mer jag tänker på det desto mer längtar jag dit! Kommer jag in så blir det ett efterlängtat ögonblick att gå ur bilen och stega in i det nya hemmet ett år framöver. Men dagarna är många och tankarna likaså innan den dagen kommer. Vem vet vad som kan dyka upp runt hörnet som gör att jag helt vänder tankarna mot ett annan håll?. 

Tanken var ju från början att jobba ett år innan. Detta för att dels bli mer mogen, dels för att få gå med flera kompisar jag känner. Men jag vet inte. Vill bara bort härifrån nu och göra nåt annat. Känns inte lönt att flytta nånstans bara för att jobba ett år. Skulle va till Lund i så fall. Aja få se hur det blir av. Men Bibelskolan ska jag gå i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback